Wydanie zezwolenia na budowę lub przebudowę zjazdu z drogi gminnej do nieruchomości, pól uprawnych
Kogo dotyczy
Osób i instytucji zamierzających ustalić miejsce wjazdu/wyjazdu do posesji.
Czas realizacji
Do 30 dni od daty złożenia wniosku
Wymagane dokumenty
- Wniosek.
- Mapa (2 egz.) w skali 1:1000 lub 1:500 z planem zagospodarowania działki z zaznaczoną lokalizacją zjazdu.
- Informacja o zgodności zagospodarowania przestrzennego nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (tzw. opinia lokalizacyjna).
- Informacja o charakterze obiektu:
- sposobie wykorzystania terenu,
- wielkości obiektu,
- wielkości i strukturze ruchu generowanego przez obiekt,
- informacja na temat miejsc postojowych.
- Kopia dokumentu poświadczającego tytuł prawny do nieruchomości.
- Kopia udzielonego pełnomocnictwa wraz z kopią opłaty skarbowej w kwocie 17 zł (jeśli w imieniu właściciela nieruchomości występuje pełnomocnik).
- Kopia opłaty skarbowej w kwocie 82 zł (jeśli wniosek dotyczy zjazdu publicznego).
Opłaty
W przypadku, gdy zjazd nie dotyczy budownictwa mieszkaniowego - za wydanie decyzji - 82,00 zł.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Burmistrza Mikołowa, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2004 r., nr 204 poz. 2086 z późn. zmianami).
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 z dnia 14 maja 1999 r.).
- Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2006 r., nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Dodatkowe informacje
- Zezwolenie na lokalizację zjazdu wydaje zarządca drogi w drodze decyzji administracyjnej lub umowy cywilnoprawnej.
- W zezwoleniu określa się miejsce lokalizacji zjazdu i jego parametry techniczne.