A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Mikołów




 Drukuj

Nadanie numeru porządkowego nieruchomości

Kogo dotyczy

Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego budynku lub zaświadczenie o nadanym numerze porządkowym może wystąpić właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.

Nieruchomości zabudowane, jak i przeznaczone zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę budynkami lub innymi urządzeniami powinny być oznaczone numerami porządkowymi.

Czas realizacji

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów.Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku.

Wymagane dokumenty

Dla ustalenie numerów porządkowych należy przedłożyć:
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego sporządzony na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. (poz. 125)
- dla budynku istniejącego - kopię  mapy zasadniczej, ewidencyjnej lub kopię mapy  z projektem podziału nieruchomości z naniesionym budynkiem
- dla budynku w budowie lub budynku prognozowanego - kopię projektu zagospodarowania działki lub terenuDla wydania zaświadczenia o numerze porządkowym należy przedłożyć:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości w przypadku jeśli wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków
- dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej

Opłaty

17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym).17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie w wypadku złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa).Zawiadomienie o nadanym numerze jest bezpłatne.
Opłaty można dokonać przelewem na konto bankowe: Mikołowski Bank Spółdzielczy w Mikołowie 87 84360003 0000 0000 0071 0325 lub w kasie w budynku Urzędu Miasta Mikołów.
Dowód wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Od zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść po uprzednim wezwaniu organu na piśmie do usunięcia naruszenia prawa.Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje skarga do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni.

Podstawa prawna

Art. 47a oraz art.47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U z 2017 r. poz. 2101 ze zm.)Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. W sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r. poz. 125)Art. 1, ust. 1, pkt 1, p.p-kt a i pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1872 ze zm.)Art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.)Art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1369 ze zm.)
© 2024 Urząd Miasta Mikołów
aplikacja: 1.10.002.003, baza: 1.8.5.9
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce